جنایت جدید پژاک/ پ.ک.ک؛ اعلام خبر کشته شدن عضو ایرانی بعد از ۶ سال

  • ۲ سال قبل

گروه تروریستی پ.ک.ک/ پژاک که به دلیل ربایش و فریب کودکان و ناپدیدسازی آنها بارها توسط نهادهای حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است، در جدیدترین نمونه از جنایت خود، اسامی ۳ نفر از اعضای خود را پس از ۶ سال کشته شدن آنها منتشر کرده است.

پ.ک.ک در اطلاعیه‌ای اسامی ٣ گریلای خود را که در سال ٢٠١۵ در منطقه جیلو کشته شده‌اند، منتشر کرده است.

یکی از این افراد کشته شده (ناپدیدشده) اهل ارومیه و ایرانی است.

 

نفر سمت راست، ایرانی است

 

مشخصات فرد ایرانی به شرح زیر اعلام شده است:

نام و نام خانوادگی: سجاد مسیحانفس

کد سازمانی: آمَد روژهلات

محل و سال تولد: اورمیه

نام مادر – نام پدر: خدیجه – فرهاد

تاریخ و محل کشته شدن: ١٣ اکتبر ٢٠١۵ / جیلو

 

 

 

 

هنوز معلوم نیست چرا پ.ک.ک خبر کشته شدن این عضو ایرانی را با تاخیر اعلام کرده است.

سالهاست که پ.ک.ک. از اعلام اطلاعات مربوط به کشته‌های خود در درگیری‌ها امتناع می‌کند و یا با تاخیر چند ساله کشته شدن آنها را اعلام می‌نماید و از این طریق موجب آزار خانوده‌های زیادی را فراهم کرده است. خانواده‌هایی که از سرنوشت فرزندان خود بی‌خبر هستند و مدت‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برند (اینجا را بخوانید).

این افراد عموما به‌عنوان کودک‌سرباز جذب اینگونه گروه‌ها شدند که خود مصداق یک جرم آشکار بین‌المللی و مصداق بارز نقض حقوق بشر است. اما مساله مهمتر درباره آنها این است که کسب اطلاعات از وضعیت آنها برای خانواده‌هایشان تقریبا غیر ممکن است و حتی بعد از اینکه کشته می‌شوند هم از ارائه اطلاعات آنها به خانواده‌هایشان خودداری می‌شود؛ به نحوی که خبر کشته شدن آنها بین یک تا پنج سال بعد به خانواده‌هایشان اعلام شد. در بیشتر موارد نیز پیکر آنها به خانواده‌هایشان تحویل داده نشده است. همین امر موجب شده است که بسیاری از خانواده‌ها نسبت به مرگ عزیزانشان دچار تردید شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب