کارشناسان غربی: پ ک ک، تهدیدی مخفی در اروپاست

  • ۴ سال قبل

گروه‌های مسلح فعال در خاورمیانه مانند داعش، النصره، القاعده، پ ک ک/پژاک… برای تامین مالی خود به شبکه‌های گسترده قاچاق مواد مخدر، توزیع آن در اروپا، اقدامات جنایی، آدم‌ربایی، سرقت، اخاذی و موارد مشابه متکی هستند. این برای کشورهای اروپایی نیز به تهدیدی جدی تبدیل شده است. کارشناسان مختلف در این زمینه به سیاستگذاران اروپایی هشدار داده‌اند و حتی در زمستان سال 2019 اداره کل استخبارات آلمان طی گزارشی اختصاصی و در 40 صفحه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را تهدیدی جدی برای آلمان و اتحادیه اروپا معرفی نمود.

کارشناسان و فعالان به صورت مستتند به وجود شبکه‌های گسترده قاچاق مواد مخدر و اخاذی پ ک ک در سراسر اروپا به ویژه در آلمان اشاره می‌کنند که با کسب پول کلان آن را صرف خرید اسلحه و ایجاد خشونت در خاورمیانه می‌کند. همگی معتقدند اتحادیه اروپا نباید در برخورد با این شبکه گسترده تعلل کند چون زمینه تبدیل شدن به تهدیدی جدی‌تر برای خود اروپا را ایجاد نموده است. یکی از مواردی که با امنیت خود اروپا ارتباط مستقیم دارد، تبلیغات علنی پ ک ک با پوشش ی.پ.گ. برای جذب اعضاست و در بین این افراد نیز کسانی از گروه‌های چپ و آنارشیست اروپایی جذب می‌شوند، راهی قندیل و شمال سوریه می‌گردند و پس از آموزش مسلحانه به کشور متبوع خود بر می‌گردند. این افراد خطری برای امنیت هستند نمونه آن چندین بار حمله مسلحانه افراد آموزش‌دیده در گروه‌های مسلح در خاورمیانه است که در فرانسه، انگلستان، بلژیک و آلمان مردم عادی را در خیابان هدف قرار دادند.

در فایل ویدیویی زیرین به ابعاد مختلف این مسئله از زبان کارشناسان و فعالان اروپایی پرداخته شده است و همگی معتقدند در صورت ادامه روند کنونی، در آینده اروپا بایستی برای مقابله با تهدیدات جدی پ ک ک هزینه های کلانی را پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب