برادر عضو کشته شده پژاک: تروریست‌ها بهمن را فریب داده و ربودند

  • ۳ سال قبل

بهمن اورامی یکی از اعضای کشته شده پژاک است که ماجرای فریب و مرگ وی چندی پیش در دیدبان حقوق بشر کردستان ایران مطرح شد. برادر وی در مصاحبه با دیدبان نکات مهمی در مورد سرنوشت برادرش و علت دقیق مرگ وی بیان کرده است. او که کارگر معدن است، تاکید کرد بهمن انگیزه‌ای برای پیوستن به گروه‌های مسلح نداشته و پژاک حتما او را فریب داده است. وی ضمن گلایه از رویکردهای پژاک، افزود اینکه یک کودک و نوجوان ربوده شود و در نهایت جنازه وی در کوهستان بماند، آیا خدمت به کردها است؟

 

 

وی به خبرنگار دیدبان گفت: «پژاک در این مناطق مرزی به واحدهای تولیدی حمله و اخاذی می‌کند. مرغداری، گاوداری و معادن از قربانیان اخاذی پژاک هستند. این واحدهای خصوصی قربانی پژاک شدند و تعطیل هستند. کارگران نیز بیکار شدند. به همین دلیل مردم و سرمایه‌داران نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و آرامش را از مردم مرزنشین سلب کرده‌اند. پژاک، یک شب نیروهای خود را مرغداری فرستاد که بهمن آنجا مشغول به کار بود. آنها ضمن اخاذی، برادرم را فریب دادند و گفتند به بهمن جا و پول می‌دهند و بهمن نیز با تهدید آنها، به پژاک پیوست. او سیکل داشت و توانایی درک خطرات پژاک را نداشت و فریب خورد».

 

بیشتر بخوانید:

بهمن اورامی؛ کودک‌سرباز قربانی تروریسم پژاک

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیدبان در مورد پیگیری‌ها برای بازگشت بهمن، گفت: «ما چند بار پیگیری کردیم. اما به نتیجه نرسیدیم. آنها یک نوجوان را فریب دادند! چرا سراغ من نمی‌آیند؟ بهمن حتی خجالت می‌کشید صحبت کند! نمی‌دانم چطور آنجا در تاریکی و سرما زندگی کرده است. در نهایت هم رسانه‌های پژاک گفتند بهمن کشته شده است. نه جنازه‌ای، نه عکس و فیلمی و نه استخوانی….؛ این خیانت پژاک، زندگی ما را تلخ کرده است. پدرم و مادرم داغدار شدند… چرا باید نوجوان ما در جنگ پ.ک.ک با ترکیه کشته شود؟ ترکیه چه ارتباطی به ما دارد؟ جنازه بهمن کجاست؟ ما از کدام نهاد پ.ک.ک باید پیگیر جنازه برادرم باشیم؟ مسئولان پژاک چرا پاسخ نمی‌دهند…»؟

گفتنی است از زمان اعلام خبر کشته شدن بهمن اورامی به خانواده‌اش، هنوز خانواده وی جنازه او را ندیدند و نمی‌توانند ادعای پ.ک.ک و پژاک مبنی بر کشته او در جنگ با ترکیه را تایید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب