ابراز نگرانی دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد سرنوشت کامل سلیمی

  • ۲ سال قبل

کامل سلیمی، از جمله نوجوانانی بود که روایت فریب و ربایش آنها در سال ۱۳۹۹ در دیدبان حقوق بشر کردستان ایران منتشر شد. دیدبان پیشتر برای پیگیری سرنوشت این تبعه ایران، دوبار با خانواده وی گفت‌وگو کرده بود.

منابع محلی در پنجوین به خبرنگاران محلی دیدبان گفته بودند که شماری از نوجوانان و جوانان ایرانی در مقرهای پژاک و غارهای غیراستاندارد این گروه بر اثر بهمن و برف سنگین مدفون و کشته شدند.

کامل سلیمی فرزند «چتو»، نوجوان ایرانی، متولد سال ۱۳۷۵ در ارومیه (منطقه مرگور) است. آقای چتو سلیمی، پدر کامل به خبرنگار دیدبان گفت که فرزندش از سال ۱۳۹۸ عضو پژاک شده است.

وی در مصاحبه اخیر (مصاحبه سوم) بار دیگر به خبرنگار دیدبان گفت که همچنان از فرزند خود بی‌خبر است. چتو سلیمی تاکید کرد که عکس و مشخصات وی را در اختیار دیدبان قرار داده تا هرکس اطلاعی از سرنوشت پسرش دارد، با این خانواده در میان بگذارد.

 

اینجا را بخوانید: ناصر علیزاده کجاست؟

آقای سلیمی تاکید کرد که علیرغم پیگیری حضوری، پژاک از دادن پاسخ روشن در مورد سرنوشت کامل سلیمی، خودداری کرده (به بهانه حضور وی در دوره آموزشی) و کامل نیز هنوز بعد از سه سال با خانواده تماس نگرفته است. وی تاکید کرد که کامل مشکل خاصی نداشته و قطعا فریب پژاک را خورده است.

 

 

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران مجددا عکس و مشخصات کامل سلیمی را منتشر می‌کند تا خبرنگاران و فعالان حقوق بشری در اقلیم و مناطق کردنشین، اطلاعات جدیدی از وی را در اختیار خانواده سلیمی و دیدبان قرار دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب