چگونگی تاسیس پژاک/توصیه اسرائیل به «جمیل باییک» در آن زمان چه بود؟

  • ۲ سال قبل

پانزدهم فروردین هر سال که به روایت پ ک ک «۴ نیسان» میگویند سالروز تولد اوجالان و آغاز تاسیس پژآک است.

در اینجا در خصوص چگونگی تاسیس پژاک لازم است مطالبی را بیان کرد که چرا پژاک تاسیس وهدف از تاسیس آن چه بود واز طرف چه گروه ها وکشورهایی تاسیس شد.

آغاز سال ۲۰۰۴ میلادی تحولات منطقه ای در خاورمیانه به بهانه حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر منجر به حمله آمریکا به عراق به بهانه در اختیار داشتن سلاح شیمیایی توسط صدام که مهره غرب در جنگ با ایران نیز به حساب می آمد بود.

عبدالله اوجالان که از سال ۹۹ میلادی در زندان ودر اسارت امریکا وترکیه است وعملا کارهای او از سوی برادرش عثمان اداره میشد ۴نیسان ظاهرا تولد اوجالان است اما در اصل پیروزی چپ گراها «جمیل، دوران ومراد» بر جناح راست گراها «عثمان اوجالان ودکتر سلیمان ونزدیک ۱۰۰۰ کادر پیشهنگ پ ک ک در آن سال ها که از پ ک ک جدا شدند، است.

جمیل باییک که خود را خط رادیکال در پ ک ک  نشان میدهد، در مقابل خط لیبرال و رفراندوم خواه عثمان و دیگران.

کودکان ساده لوح امروزی که فریب ظاهر پ ک ک وپژاک را خورده «صدای دهول از دور خوش است» فکر میکنند این به مناسبت تولد اوجالان است اما عملا یک ماساژ سیاسی از جمیل باییک به عثمان اوجالان که حال در قید حیات نیست به حساب می آید.

آمریکا واسراییلی که از جنگ صدام در طول ۸ سال متضرر شده بودند وایران فاتح بود به فکر افتادند تا در میان اپوزیسیون های کردی برای خود متفقانی درست کنند وبا ملاقات با رهبران درهم پاشیده پ ک ک «جمیل ودوران » با پیشنهاد یک شاخه از پ ک ک در ایران موافقت کردند ونام آن را پژاک قراردادند.

از طرفی جمیل خواست که هرگاه که اراده کند پژآک را که افسارش در دست اوست به جان ایران بیندازد واز طرفی خواست به آمریکا واسراییل که جایگزین شوروی در منطقه شده بودند ثابت کند میتواند این کار را انجام دهد.

هیاتی متشکل از چندین مسئول یهودی وامریکایی در قندیل رسما شیرینی تاسیس پژاک را میل کرده و در این راستا کمک های مالی فراوانی به پ ک ک تا به امروز انجام میدهند.

آن روزها امریکا وارد منطقه شده بود وپ ک ک باتوجه به اینکه در لیست تروریست ها قرار داشت، اما با تشکیل ه س د تلاش کردند تا چهره خود را پنهان کنند، بنابراین آمریکا به این فکر افتاد که با تاسیس پژاک نیز چهره تروریستی خود را پنهان کند.

شاید در ذهن بعضی ها خطور کند این نوشته ها یک دشمنی با پ ک ک است «آنهایی که چشم وگوش بسته»اند، اما جمیل باییک خود اعتراف میکند که در زمانیکه سفارت آمریکا در تهران تخلیه شد آمریکایی های حاضر در آن سفارت خانه با دستگاه هایی تلاش کردند تا کاغذها ومدارک را نابود کنند.

آن اسناد و مدارک فاش می ساخت که «پ ک ک» متفق و متحد منطقه ای آمریکاست.

احزاب مخالف دیگر ایران کمپ نشین شده بودند (دموکرات و کومله) و تنها پ ک ک در راس کار مانده بود و در رأس این گروه ها صاحب جنگ مسلحانه و نیروی مسلح بود.

از طرفی ترکیه که قصد ورود به اتحادیه اروپا را دارد و قبرس که پایگاه آمریکاست با ترکیه مشکل دارد، پس پ ک ک مهره خوبی برای این برنامه به حساب می آید.

اسراییل هم در منطقه از حملات حزب الله و حماس شامل شکست هایی شده بود که ترکیه شاخه حماس آن را حمایت می کرد.

پژاک گروهی است که توسط صهیونیستی ایجاد شد وعملا کلید آن در دست پ ک ک وجمیل ودوران است.

آنها هیچ استقلال فکری از خود نداشته وندارند واعضای ایرانی توانایی رهبری آن را ندارند، این موضوع را عملا اسراییل به جمیل در میان گذاشته بود که نگذارد ایرانی ها سکان پژاک را به دست بگیرند چرا که نمیخواست تجربه تلخ دمکرات وکومله دوباره تجربه شود.

به همین دلیل است که پژاک و کودار بدون اجازه قندیل وجمیل آب هم نمیخورند وهمیشه از« ک ج ک و ک ژک » دو یا چهار نفر از قندیل در مرکزیت جلسات آنها حضور دارند و آنها را هدایت کرده و برنامه ریزی می کنند.

اما بسیاری از برنامه های پژاک شبیه به پ ک ک است، پ ک ک با تهدید وترس ورعب و وحشت توانست مردم را بترساند و موانع را بر دارد.

آنها با اخاذی وباج گیری از مردم که هنوز هم در اروپا وترکیه ادامه دارد و البته انتقال خط مواد مخدر به اروپا از دیاربکر به حکاری وبه ارمنستان تا اروپا مشغول به فعالیت هستند.

پژاک برای جذب نیرو پ ک ک فعالیت های گسترده ای دارد، کودکان کُرد را ربوده وآنها را در ترکیه وسوریه به کشتن می دهد.

اخاذی از مردم و حتی کولبران وباج گیری از فعالین اقتصادی و صاحبان کارگاه های کوچک صنعتی وتجاری ودر نهایت کشتن امثال «سوران اختر» از دیگر اقداماتی است که در کارنامه عملکرد پژاک ثبت و ضبط شده است.

پژاک تماما یک مهره دست نشانده ویک حزب آمریکایی شاخه پ ک ک است واسراییل آن را تامین مالی میکند.

اگر اینگونه نیست، پس متفق بودن «ه س د» با امریکا در سوریه چه معنایی دارد در حالیکه آمریکا میداند رهبران پ ک ک از جمله مظلوم عبدی«شاهین جیلو» آن را رهبری می کنند، حتی الدار خلیل والهام احمد که خود عضو مجلس پ ک ک هستند اما با هیات های آمریکایی و اروپایی دیدار و به آنجا سفر می کنند.

نتیجه می گیریم که منافع غربی ها برای به کار گرفتن پ ک ک و شاخه های وابسته به آن چه در سوریه و چه در ایران (پژآک) همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب