چرا پ.ک.ک کشته شدن سرکرده خود را اعلام نمیکند؟

  • ۲ سال قبل

به گزارش منابع محلی، یکی از قدیمی ترین سرکرده های پ.ک.ک با کد سازمانی “آزاد ماکو” در پی افزایش بی امان حملات ترکیه در منطقه پنجوین اقلیم کردستان عراق کشته شده است.

برخی گزارشها نیز حاکی از این است این سرکرده ایرانی در سالهای اخیرا اختلافات شدیدی در راس گروه پیدا کرده بود و سران گروه به دنبال حذف وی بودند.

اما آنچه جالب توجه است اینکه پ.ک.ک فعلا قصد ندارد کشته شدن این عضو خود را رسانه ای کند چرا که رویکرد آنها در قبال کسانی که خود آنها را از سر راه برداشته این است که خبر کشته شدن آنها را بعد از چندین سال و در راستای مبارزات خود اعلام کند!

آزاد ماکو در سال ۱۹۹۶ میلادی به این گروه جذب شد و بیشتر در کارهای آموزش کار می کرد. پ.ک.ک او را در سال ۲۰۰۲ میلادی به اروپا فرستاد و حدودا ۶ سال در اروپا ماند و سرانجام در اواخر سال ۲۰۰۸ به قندیل بازگشت.

از آنجا که زمان اقامت وی در اروپا طولانی شده بود، تغییرات رفتاری زیادی پیدا کرده بود و به همین علت پ.ک.ک فورا او را به آموزش ایدئولوژیک فرستاد و بعد از پایان دوره آموزشی او را به پژاک آوردند و عضو شورای مدیریت کودار کردند.

پ.ک.ک برای اینکه توازنی میان کادرهای سوران و کرمانج ایجاد کند به او این سمت را داد و چندین سال در پنجوین بود و نسبت به کردهای سوران در رسانه ها کمتر ظاهر می شد.

رویکرد پژاک و کودار همیشه بر این بود که برتری را به کُردهای سورانی بدهند و به همین علت بیشتر کردهای کرمانج در گروه از وضع موجود ناراحت بودند.

آزاد با طرفداری از کردهای کرمانج همیشه برای گروه دردسر ساز بود و به همین علت وی را از صحنه فعلی گروه حذف کرده اند.

او همیشه سعی می کرد خود را ویژه نشان دهد اما در باطن شخصیتی دوگانه داشت و می خواست خود را شخصی نظامی قلمداد کند، اما نمی توانست. چرا که کادرهای اهل کردستان ترکیه او را زیر پا له کرده بودند.

البته ناگفته نماند که آزاد ماکو یکی از عاملان اصلی جذب کودکان ایرانی در گروه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب