پ.ک.ک: بارزانی برای ارتش ترکیه جاده می سازد

  • ۲ سال قبل

پ.ک.ک: بارزانی برای ارتش ترکیه در زاپ جاده می سازد / هشدار احتمال بروز جنگ داخلی میان کردها

پ.ک.ک ادعا کرد جاده‌ای که توسط پارتی (حزب دموکرات کردستان عراق) در منطقۀ زاپ احداث می شود، در خدمت اهداف نظامی حکومت ترکیه است و از پارتی (بارزانی) خواست این اقدام را متوقف کند.

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، در پی انتشار تصاویر و اخبار احداث یک جاده در منطقۀ زاپ، شبه نظامیان پ.ک.ک، حزب دموکرات کردستان (پارتی) را متهم کرد که این جاده را در مناطق تحت کنترل نیروهای پ.ک.ک و برای کمک به نیروهای نظامی ترکیه در جنگ با پ.ک.ک احداث می کند.

پ.ک.ک با انتشار بیانیه ای مدعی شد از آنجا که حکومت ترکیه نتوانسته است در جنگ با نیروهای پ.ک.ک به اهداف خود دست یابد و مناطق تحت کنترل این گروه را اشغال کند، پارتی با احداث جاده در این مناطق به کمک ترکیه آمده است.

در این بیانیه که در ارگان رسانه ای پ.ک.ک منتشر شده، آمده است: «اینک که جنگ میان ما و ترکیه در خط میان گری حکاری، گری آمیدیه و سیگر به مرحلۀ حساسی رسیده است، صبح روز ۲۷ اوت (سه روز گذشته) در میانۀ این خط نیروهای پارتی با خودروهای راه سازی اقدام به احداث جاده کردند. ما می دانیم که هدف از احداث این جاده این است که تلاش کنند با اعزام تانک و خودرو زرهی ارتش ترکیه را از محاصره در شکفتا بریندارا و ورخلی نجات بدهند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «درخواست ما از رهبری پارتی (بارزانی) این است که این جاده را، که در خدمت دشمنان ما است، احداث نکنند. درخواست ما از همۀ نیروهای کردستانی این است که برای جلوگیری از احداث این جاده به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند.»

پ.ک.ک در این بیانیه نسبت به احتمال بروز جنگ داخلی میان کردها در نتیجه این اقدام پارتی هشدار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب