«پ ک ک»اهرم فشار آمریکا در برابر ترکیه است/خدمات اوجالان به آنکارا

  • ۲ سال قبل

در ابتدای این گفتار لازم است کمی شخصیت اوجالان را بشناسیم تا بهتر با او و خاستگاهش آشنا شویم.

وی در خانواده ای که مادرش ترکمن وپدرش کرد بود، در اورفا به دنیا آمده است. در دوران تحصیلات خود با جنبش های چپ در ترکیه آشنا می شود و از آن زمان او نقش مهمی را بر عهده می گیرد.

او به مدت شش ماه زندان می رود، اما پس از آن تا کنون علت آزادی او مشخص نشده و جای تعجب دارد که چرا کسانی چون کمال پیر، مظلوم دوغان وحقی قرارها کشته شدند و اوجالان از زندان آزاد شد!

نقش اوجالان در تسویه حساب مخالفان داخلی «پ ک ک» امری علنی و آشکار است همانگونه که میدانیم اوجالان شخصی قدرت طلب هست، بنابراین برای رسیدن به قدرت تمامی مخالفان خود را از راه برداشته ونابود کرده است.

امروز هم همچون گذشته ما شاهد هستیم که پ ک ک هیچ ایده وفکری به غیر از خود را قبول نداشته وندارد.

در همین راستا «جمیل باییک» و «کالکان» نیز در کارنامه خود کشتن ده ها عضو پ ک ک را دارند، به نحوی که آنها را در حالی که نفس می کشیدند با بستن به تخت سنگ هایی به آب می انداختند.

نمونه دیگر آن در کردستان عراق ومخالفت با احزاب کرد آن منطقه، مخصوصا بارزانی است.

در سوریه نیزبه همین ترتیب بوده و هست، هرجا مخالفتی با ایده و فکر آنها باشد از سر راه برداشته می شود.

اوجالان در جلسه دادگاه خود به «اعدام» محکوم می شود وسپس به این دلیل که در قانون ترکیه اعدام حذف شده بود او را به «حبس ابد» محکوم کردند و او اکنون ۲۳ سال است که در جزیره ای در امرالی ترکیه که گفته می شود تحت نظر آمریکا قراردارد، زندانی است.

آمریکا هیچوقت نخواسته پ ک ک قدرتمند شود یا از بین برود چرا که نقش اهرم فشار در مقابل ترکیه را دارد.

اوجالان در جریان محاکمه خود رسما اعلام کرد که من بزرگترین خدمت ها را به ترکیه داشتم وخود را آتائیست نامید.

اوجالان درابتدای کار خود با شعارهای کمونیستی ومارکسیستی سعی در جمع آوری افراد بی سواد و آموزش دادن آنها در سوریه کرد چرا که دولت سوریه مخالف امروز ترکیه بوده وهست وترکیه آن را خاک ومستعمره خود میبیند.

در این میان کمک های «ه س د» به پیشروی ترکیه در خاک سوریه واشغال آن کار ترکیه را راحت کرد چرا که بهانه خوبی برای آنها شد.

او پس از مستقر شدن در «جزیره امرالی» در زندان با مطالعه وکمک های غرب سعی کرد افکار «موری بوکچن» آمریکایی را تقلیدی برای کردها در منطقه کند وسیستم آمریکا وخاورمیانه را با هم مقایسه میکرد در حالیکه آمریکا خود مرتکب این اشتباهات شده است.

اوجالان با نوشته های خود سعی کرد وانمود کند که گذشته را میتوان جبران کرد و در ادامه با شعارهای دمکراسی غربی وبرادری ملت ها وبرابری سیستم آمریکا را تقلید واعلام کرد که ما نمی توانیم ترکیه را حذف وخود دولت شویم ما زیر پرچم دولت می مانیم یعنی بزرگترین خدمت را ما به ترکیه در منطقه انجام خواهیم داد که نمونه آن نیز اشغال سوریه وسنجار توسط «پ ک ک» است.

پ ک ک بعد از آن خواست که از اوجالان شخصیتی مقدس وفیلسوف بسازد.

اما این ظاهر قضیه بود چرا که «پ ک ک» و در رأس آنها جمیل باییک به برادر اوجالان هم رحم نکرد و او را حذف کرد.

آنها با ادعای مبارزه برای کردها هزاران کودک کرد را ربوده وبه کشتن دادند ونام آن را برادری ملت ها یا «برایتی گلان» نامیدند.

هر سال و در آستانه نزدیک شدن به سالروز اسیر شدن اوجالان «پ ک ک» ادعا می کند که امسال دیگر سال آزادی اوجالان است اما این ظاهر قضیه است و در باطن آن ترکیه تدریجی وارد خاک سوریه وعراق به کمک «پ ک ک» شده است.

پ ک ک در این میان با احساسات مردم کرد بازی کرده ومیکند وبا استفاده از احساسی بودن آنها نیرو جذب میکند.

آنهایی را که پ ک ک ادعا میکرد برای اوجالان خود سوزی کردند دقیقا بعد از گفته های اوجالان خود سوزی کرده اند، چرا که تازه اهداف پلید پ ک ک را در میان مردم کرد فهمیده بودند.

کودکانی نیز که هیچ راه بازگشتی نداشتند در کوهستان خود سوزی وخودکشی میکردند تا جاییکه دیگر پ ک ک گفته بود اینها شهید اعلام نمی شوند چرا که آنها انسانهای عاقل و بالغ نبودند بلکه کودکانی بوده وهستند که از لحاظ روحی وروانی در تنگنا ومرگ قرار میگیرند.

افراد بی سواد در سطح بالا در فرماندهی وابزار استفاده «پ ک ک» می شوند همانند چوپانی بر گله ای چرا که انسان های عاقل می بینند، می شنوند ومیفهمند پس لازم است تحت نظر افراد بی سواد واحساسی قرار گیرند، همانند اوجالان.

تمامی اعضای جذب شده «پ ک ک» در سوریه وترکیه در آن سال ها از قشر روستایی فقیر وبی سواد بوده وهستند.

نمونه دیگر هم «ه س د» و«پژاک» است که برای «پ ک ک» جذب نیرو می کنند، آنها در اصل کنترل جمعیت را در دست گرفته اند تا دیگر جمعیت پیشرفت نکند.

اینکه آنها می گویند به زبان کردی، کرد وکردستان احترام می گذارند و برای آنها تلاش می کنند، یک دروغ است چرا که رهبران «پ ک ک» هنوز ملی گرایی ترکی دارند، ترکی صحبت می کنند واعضای آن لازم است ترکی یاد بگیرند.

اوجالان بزرگترین خدمت را به سیستم سرمایه داری وترکیه کرده ومیکند همچنانکه رهبران «پ ک ک» با آمریکا وغرب در ارتباط و همکاری هستند ونگهبانان خوبی برای منافع آنها در سوریه وعراق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب