پدر عضو کشته‌شده پ.ک.ک: محل کشته شدن پسرم را نمی‌دانم و خبری از جنازه وی ندارم

  • ۳ سال قبل

خبرگزاری فرات وابسته به گروه شبه‌نظامی و مسلح پ.ک.ک اوائل تیر ماه ۱۴۰۰ خبر مرگ یک ایرانی دیگر در جنگ با ترکیه را تایید و منتشر کرد.

این فرد که عبدالرحمن فخری (کد سازمانی: شاهو چالاک- محل و سال تولد: جوانرو) نام داشت روز ۲ ژوئن/ ١٢ خرداد در تپه کوردینه متینا کشته شده‌ بود؛ اما پ.ک.ک با تاخیر حدوداً یک ماهه خبر مرگ وی را اعلام کرده است. همچنان سیاست پ.ک.ک، اعلام با تاخیر مرگ اعضا، مبهم بودن دلیل مرگ و نامشخص بودن سرنوشت جنازه این افراد است. هنوز مشخص نیست که این فرد در چه سنی و با چه شرایطی به پ.ک.ک پیوسته است.

 

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران برای پیگیری بیشتر موضوع با پدر این فرد (آقای محمد فخری) گفت‌و کرد.

محمد فخری به ما گفت: «عبدالرحمن در دانشگاه کرمانشاه درس می‌خواند وحدود شش ماه بود در حال تحصیل بود. من ۸۴ سال سن و پنج پسر داشتم. اکنون با مرگ مشکوک عبدالرحمن، ۴ پسر دارم و سه دختر. من بعد از عضویت وی در گروه، از دوستانش شنیدم که یک نفر در پیرانشهر او را فریب داده و برای عضویت در گروه از کشور خارج کرده است. عبدالرحمن برای عضویت در گروه‌های مسلح و شبه‌نظامی هیچ انگیزه‌ای نداشت».

 

بیشتر بخوانید:

یک عضو ایرانی پ.ک.ک در جنگ با ترکیه کشته شد

 

 

پدر عبدالرحمن افزود: «ما در این مدت نتوانستیم از او خبر بگیریم. حال روحی مادرش به مرور بسیار بد شدو افسردگی گرفته است. حتی اجازه صحبت تلفنی هم به ما ندادند. فرزندانم بسیار پیگیری کردند تا او بازگردد. اما موفق نشدند. پ.ک.ک به ما اعلام کرد عبدالرحمن در سوریه کشته شده است. اما پسرم در سایت گروه دیده بود که محل کشته شدن وی را عراق اعلام کرده بودند. به همین دلیل است که ما به این خبر بسیار مشکوک هستیم. خبر واقعی را نمی‌دانیم و انتظار داریم دولت ایران جنازه پسرم را به برگرداند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب