فرار پرماجرای یک عضو پ.ک.ک

  • ۳ سال قبل

یک عضو جوان گروه مسلح و غیرقانونی پ.ک.ک، به نام مصطفی بیسر موفق شد از مقرهای این گروه فرار کرده و به نزد خانواده‌اش بازگردد. مصطفی، هنگامی که سه سال پیش توسط رسانه‌های وابسته به پ .ک. ک در شبکه‌های اجتماعی فریب خورد، خردسال بود و برای پیوستن به این سازمان ربوده و به سوریه برده شده بود.
وی با حضور در CNN ترکیه‌ای، داستان ربایش و زندگی و فرار خود از مقرهای پ.ک.ک را بازگو کرد که با اسقبال زیادی مواجه شده است.
او تاکید کرد که می‌خواست اولین روز حضور در پ.ک.ک و به محض آشنایی با ساختار این گروه، به خانه بازگردد و در طی این سال‌ها چندین بار از مافوق خود خواسته است که او را به والدینش بازگردانند. وقتی آن‌ها به او اجازه بازگشت به ترکیه را ندادند، او سکوت کرد و به مناطق زاپ، آواشین و کرکوک در شمال عراق اعزام شد.
در نهایت، مصطفی موفق شد با پرتاب خود از وسیله نقلیه به بیرون فرار کند. او با دیدن مادرش در دیاربکر، شجاعت این کار و فرار را پیدا کرد. مصطفی تصویر مادرش را در تلویزیون دیده بود؛ در جمع مادران دیاربکر که روزانه در مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها (حزب سیاسی نزدیک به پ.ک.ک) اعتصاب کرده‌اند تا پ.ک.ک کودکان آنها را آزاد کند.

وی پس از بازگشت به خانه نیز به جمع اعضای خانواده‌های معترض پیوست. اکنون، او ازدواج کرده است و همسرش نیز به امید بازگشت برادرش (که توسط پ .ک. ک نیز ربوده شده بود) به جمع معترضان پیوسته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب