رهبران«پ ک ک»به زبان ترکی صحبت می کنند و از آزادی برای کُردها سخن میرانند!

  • ۲ سال قبل

لازم است درسالروز ۱۵ فوریه نقش «پ ک ک» و شاخه های آن در کردستان را کمی بیشتر توضیح دهیم.

تمامی حرکت های چپ گرا در ترکیه توسط پ ک ک تسویه و نابود شدند و رهبران آنها به زندان رفته و اعدام شدند.

اوجالان در سال هایی که چپ گراها در ترکیه مخالفان نظام بودند به همراه دوستان خود از جمله کمال پیر و خیری به زندان می افتد، اما جالب است که بعد از شش ماه آزاد میشود و بقیه دوستانش در زندان مردند.

حال سوالی پیش می آید که چرا اوجالان آزاد شده با اینکه از او مدارک زیادی هم در اختیار دولت ترکیه بوده، بنابراین موضوع هنوز نامفهوم است.

بر این ساس میتوانیم بگوییم از آن به بعد اوجالان مستقیما با «میت» همکاری داشته است.

تمام اینها نشان می دهد که اوجالان و پ ک ک «بزرگترین خدمات را به دولت ترکیه» انجام داده اند.

آنها خیلی راحت با عقب نشینی در سوریه و عراق به پیمان میثاق ملی ترکیه و عثمانی کمک کردند، تمامی گروه های چپ را از بین بردند و خودشان قدرت گرفتند.

همچنین با ربودن کودکان کرد، مسلح کردن آنها و در نهایت به کشتن دادن آن کودکان به نام کرد و کردستان بزرگترین خدمت را به ترکیه انجام دادند.

در اصل برگه های سفارت آمریکا در مورد پ ک ک در آن سال ها نشانی از ایجاد پ ک ک توسط آمریکا است که در مقابل قطب کمونیستی یا شوروی سابق از آنها استفاده میشد.

پوک یا حرکت های چپ در ترکیه کم کم زیر کنترل میت درآمد و حقی قرار که اوجالان گروه پ ک ک را به یاد او ایجاد کرده و خیلی ها اعتقاد دارند که دار ودسته های پ ک ک او را کشته اند.

هرچند پ ک ک با شعارهای مارکسیستی و لنینیسم و ضد سرمایه داری شروع به کار کرد، اما اوجالان در زندان با خواندن کتاب‌های «موری بوکچن» یک نویسنده آمریکایی کپی برداری کرده و سیستم دمکراسی را در اولویت قرار داد. از جمله خود مدیریتی کردستان سوریه.

اوجالان هر ساله در نوروز نامه ای خطاب به مردم می نویسد تا آنها بدان گوش دهند.

وی که ارتباط خوبی با میت (سازمان اطلاعاتی ترکیه) دارد حتی سبب شد تا رهبران «ه د پ» به زندان افتاده و آنها را نیز کم کم ضعیف کرد.

نماد قرار دادن اوجالان از سوی «رهبران پ ک ک» امری ظاهری است در صورتی که پشت پرده های امرالی، میت و قندیل موضوعات دیگری را در بر دارد.

امروز هم پیشروی ترکیه در مناطقی از خاک سوریه و پیشروی ۵۰ کیلومتری در خاک کردستان عراق تا سنجار، موصل و کرکوک بر همگان آشکار است.

علاوه بر اینها، رهبران پ ک ک با سیاست استفاده از کودکان در این گروه و شاخه های آن نسبت به ربایش و فریب کودکان (افراد زیر ۱۸ سال) با جدیت و با برنامه ای مشخص اقدامات گسترده ای انجام میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب