رضا در اوج افسردگی مرتکب بزرگترین اشتباه زندگی‌اش شد

  • ۱۰ ماه قبل

رضا عزیز زاده در سال ۹۶ با موتور تصادف کرد و همین تصادفات باعث بروز مشکلات مغزی و روحی شد و از آن زمان به بعد به شدت افسرده شده بود.

برخی از کارشناسان بر این باورند که سندرم پس از ضربه مغزی به دلیل آسیب ساختاری به مغز یا اختلال در سیستم پیام رسانی در اعصاب، ناشی از ضربه ای است که باعث ضربه مغزی شده است. برخی دیگر بر این باورند که سندرم پس از ضربه مغزی به عوامل روانی مرتبط است.شایع ترین علائم سردرد، و مشکلات خواب شبیه علائمی است که اغلب توسط افرادی که افسردگی، اضطراب یا اختلال استرس پس از سانحه تشخیص داده می شود، تجربه می کنند.

در بسیاری از موارد، هم آسیب فیزیکی ضربه مغزی و هم واکنش های عاطفی به این اثرات در بروز علائم نقش دارند. با این حال، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از عوامل در افرادی که سندرم پس از ضربه مغزی ایجاد می‌کنند در مقایسه با افرادی که این علائم را تجربه نمی کنند، شایع‌تر است. این عوامل عبارتند از: سابقه افسردگی، اضطراب، اختلال استرس پس از سانحه، عوامل استرس زای مهم زندگی، سیستم حمایت اجتماعی ضعیف و عدم مهارت های مقابله ای.

رضا عزیز زاده، متولد  ۱/۷/۱۳۶۶ در شهرستان خرم‌آباد است. خانواده رضا نزدیک به پنج است که از او بی‌خبر هستند و در همین راستا برادر رضا در مصاحبه با خبرنگار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران تقاضا داشت که صدای این خانواده را به گوش مسئولین داخلی و اقلیم کردستان برسانیم تا بتواند برادرش را نجات دهد.

برادر رضا در ادامه افزود:

رضا قبل از عضویت در شبه‌نظامیان پاک (حزب آزادی کردستان) به کار مغازه داری (خواروبار) مشغول بود. برادرم در سال ۹۶ با موتور تصادف کرد و همین تصادفات باعث بروز مشکلات مغزی و روحی شد و از آن زمان به بعد به شدت افسرده شده بود. گاهی اوقات می‌دیدم که داخل اینستاگرام پیج های مرتبط با شبه‌نظامیان پاک را دنبال می کند اما هیچ وقت به این قضیه مشکوک نشدم که بخواهد عضو این گروه شود.  در تاریخ ۵ مرداد ۹۷ با برادرم تماس گرفتم او گفت می خواهد به مشهد برود، از آخرین‌باری که باهم صحبت کردیم یک هفته گذشته بود و دیگر ارتباطی با او نداشتم، تلفنش هم خاموش بود. به همین خاطر سعی کردم به دنبال او بگردم اما خبری نشد، به همین خاطر به آگاهی خرم آباد رفتم و در آنجا اعلام مفقودی و تشکیل پرونده دادم. تقریباً سه ماه از رضا بی‌خبر بودیم که از طریق اینستاگرام یک پیام صوتی برایم ارسال شد و صدای رضا بود و در آنجا اظهار داشت برای فرار از شدت افسردگی تصمیم گرفته است که عضو پاک شود. از آن سال دیگر خبری از رضا نشد تا اینکه تقریبا یک‌ماه پیش از طریق واتس‌اپ دوباره با من تماس گرفت و گفت: در آن زمان که با اعضای پاک ارتباط داشتم طوری برای من تعریف می‌کردند که با عضویت در آنجا وارد بهشت می‌شوم و تصور می‌کردم با رفتن به آنجا تمام مشکلاتم تمام می‌شود اما هیچ یک از وعده‌هایی که به من دادند را در آنجا ندیدم، به همین خاطر الان قصد بازگشت دارم اما از طرف گروه تهدید شده‌ام و نمی‌دانم چطور از آن جا خارج شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب