در ادامه جنگ قدرت بین بارزانی‌ها و پ ک ک

  • ۲ سال قبل

جمیل باییک: بزرگترین شریک میت، بارزانی است

جمیل باییک، سرکرده تحت تعقیب پ.ک.ک در اظهاراتی، حزب بارزانی را بزرگترین شریک سازمان استخبارات ترکیه (میت) عنوان کرد و بارزانی را به قتل عام کردها متهم کرد.

به گزارش رسانه ها، سرکرده پ.ک.ک در گفتگو با ارگان رسانه ای گروه با انتقاد شدید از بارزانی گفت: پ.د.ک در قتل فرهاد شبلی در اقلیم کردستان نقش داشته است. باییک خاطرنشان کرد که اگر پ.د.ک اطلاعات را در اختیار ترکیه نگذارد میت نمی‌تواند به چنین اقداماتی دست زند.

جمیل باییک مدعی شد که سازمان پاراستن پ.د.ک، اطلاعات نیروهای ما را از مکانها و منازل رفت و آمد گرفته تا اطلاعات خودرو را جمع آوری کرده و آنها را در اختیار میت قرار می دهد. اگر پ.د.ک با ترکیه همکاری نمی‌کرد، ترکیه نه تنها در کلار، بلکه در هیچ منطقه دیگر اقلیم کردستان نمی‌توانست یک گام هم بردارد.

وی در ادامه گفت: بزرگترین شریک میت بارزانی است. هر کسی به این واقعیت آگاه است. اگر بارزانی با میت همکاری نمی‌کرد، امروز وضعیت به مراتب بهتر می‌بود. پ.د.ک و بارزانی مانع این امر می‌شوند. به دولت ترکیه خدمت می‌کنند.

البته جدای از دشمنی بارزانی ها و پ.ک.ک بر سر قدرت، سرکرده پ.ک.ک می بایست از دستاورد پ.ک.ک برای کردها صحبت می کرد و تشریح می کرد که بیش از ۴ دهه خون و خونریزی که به راه انداخته چه نتیجه ای برای کردها داشته است!

۲ دیدگاه ها

  1. بزرگترین دشمن ملت کورد اوجلان و پ ک ک

  2. هم اوجلان و هم مراد،جمیل ،دوران کالکان,همه میت هستند و میدانم روزی میاید که ترکیه بخاطر خدمات اوجلان روز تولدش را جشن بگیرد.و می‌بینیم که در کوردستان باکور ۹۰%مردم کورد ترک شده‌اند.متاسفانه.واگر با همکاری پ ک ک و رهبر خاین انها نبود امروزه به این درجه نمی‌رسیدند….زوور سوپاس ژ بو زانیاری ل گه ل سلاف و ریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب