حمله مجدد ترک‌های افراطی به یک خانوده کُرد

  • ۳ سال قبل

رسانه‌های خبری از حمله مجدد ترک‌های افراطی به یک خانواده کرد دیگر در آنتالیا و ضرب و شتم آنها خبر می‌دهند.

روز دوشنبه یک خانواده کرد، ساکن روستایی در آنتالیای ترکیه مورد حمله صدها نفر قرار گرفتند. گروهی متشکل از ۳۰۰ «نژادپرست» به خانواده ُرد در جنوب غربی آنتالیا حمله کردند.
این خانواده که از ماردین، منطقه کردنشین در جنوب شرقی ترکیه هستند، برای کارهای فصلی کشاورزی به این منطقه عزیمت کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

دوقطبی تُرک و کُرد در ترکیه منجر به فجایعی مانند قتل‌عام قونیه شده است

«سربست کورگا» یکی از اعضای خانواده به رسانه‌های محلی گفت: «این حمله یکباره صورت گرفت و مهاجمان بینی و دنده‌های برادرم را شکستند. دلیل این حمله این است که ما کُرد هستیم و آنها به ما گفتند که ما سرزمین آنها را تصرف کرده‌ایم. علاوه بر این، آنها فکر می‌کردند کردها جنگل‌ها را به آتش کشیده‌اند».

همچنین یک نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) به روژ نیوز گفت که اعضای این خانواده در سلامت هستند اما خطرات برای کردها در حال افزایش است.

گفتنی است در ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ میلادی، ۷ نفر از اعضای یک خانواده کُرد در قونیه توسط مهاجمان مسلح کشته شدند و مهاجمان سعی کردند خانه را به آتش کشند. این حمله به گفته فعالان حقوق بشر حمله نژادپرستانه بود.
خانواده‌ای که در قونیه به قتل رسیده‌اند، پیشتر در حمله دیگری در اواسط ماه مه توسط همسایگان به شدت مجروح شده بودند که به آنها هشدار دادند که «اجازه نمی‌دهند کردها در منطقه قونیه زندگی کنند».
یکی از اعضای کشته شده در اواسط ماه ژوئیه از اینکه پلیس و قضات، طرفدار مهاجمان آزاد شده در ماه می بودند، شکایت کرده و گفته بود که اعضای خانواده نگران جان خود هستند.
این حمله و سکوت دولت ترکیه با اننقاد آمریکا نیز مواجه شده است. روز یکشنبه، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده انتظار دارد ترکیه تحقیقات در مورد قتل این خانواده را آغاز کند.
حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) مدعی است که طی این سال‌ها چندین حمله به کردها صورت گرفته و سخنان نفرت‌انگیز و تحریک مقامات،عامل اصلی این قتل عام است.
پیشتر نیز یک زن و مرد کرد از کردستان ایران نیز توسط صاحب یک رستوران در ترکیه مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند.

می‌توان گفت ماهانه در ترکیه، به چندین خانواده کُرد و یا گردشگران کُرد از اقلیم کردستان حمله می‌شود و عموماً مهاجمان، از بازداشت و اقدامات قضایی، مصون هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب