بسیج مزدوران ترکیه برای حمله احتمالی ترکیه به نیروهای کُرد

  • ۲ سال قبل

شورشیان سوری وابسته به ترکیه می­‌گویند که آماده پیوستن به حمله جدیدی هستند که ترکیه یگان­‌های مدافع خلق در شمال سوریه انجام خواهد داد. زیرا آنکارا به کارزار دیگری علیه گروهی که تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌خواند، چشم دوخته است.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ سه حمله علیه یگان­‌های مدافع خلق به سوریه (به دلیل ارتباط یگان‌های مدافع خلق با پ.ک.ک) انجام داده است.

دور جدید تنش‌ها از زمان کشته شدن دو پلیس ترکیه در یک حمله موشکی در شمال سوریه که ترکیه می­‌گوید توسط یگان­‌های مدافع خلق انجام شده، افزایش یافته است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که این حمله، مجوزی برای دفاع ترکیه از خود (تجاوز به سوریه) است؛ هرچند آنکارا هیچ نشانه‌ای از قریب‌الوقوع بودن عملیات ارائه نکرده است و البته باید ذکر کرد که روسیه و آمریکا نیز با این اقدام مخالف هستند.

منابع شورشیان وابسته به سوریه می‌گویند که ترکیه اخیراً تجهیزات نظامی را برای متحدان سوری خود به عنوان بخشی از آمادگی برای اقدام احتمالی ارسال کرده است و جنگجویان شورشی به سمت مناطقی که انتظار می‌رود در حمله جدید هدف قرار گیرند، مجدداً حرکت کرده‌اند.

سرگرد یوسف حمود، سخنگوی شورشیان تحت حمایت ترکیه موسوم به ارتش ملی گفت: «حرکت به سمت وضعیت آمادگی کامل اکنون تنها به یک دوره کوتاه قبل از اعلام هرگونه عملیات نظامی نیاز دارد.»

بدون عقبگرد

تهاجمات قبلی ترکیه با تجمعات طولانی مدت و تحرکات گسترده نیروهای ترکیه در مرز انجام شده بود که این بار هنوز مشاهده نشده است.

اردوغان پس از دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در رم، گفت: زمانی که زمان انجام عملیات فرا می­رسد، قطعا عملیات نیز انجام خواهد شد و هیچ عقب‌نشینی از آن وجود ندارد.

یک مقام ارشد امنیتی ترکیه گفت که «مقدمات در حال انجام است و این عملیات زمانی آغاز خواهد شد که تمام مقدمات تکمیل شود.»

تلاش‌های ترکیه برای سرکوب یگان­‌های مدافع خلق به دلیل روابطشان با روسیه و ایالات متحده پیچیده شده است (هر دو کشور با این نیروها و نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در طول جنگ سوریه کار کرده‌اند).

یک مقام ارشد امنیتی ترکیه گفت: ما در این زمینه با روسیه هماهنگ هستیم. این موضوع قبلاً با ایالات متحده بررسی شده است.

منابع نیروهای دموکراتیک سوریه می­‌گویند ترکیه حملات خود را با استفاده از پهپادها و توپخانه‌ از خاک ترکیه و هدف قرار دادن مواضع یگان‌های مدافع خلق در دو هفته گذشته افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب