اختصاصی: گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از فرار ۳ دختر جوانرودی از خانه

  • ۳ سال قبل

روز سه شنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۰، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی که مدعی فعالیت حقوق بشری هستند، ادعا کردند که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه (شهر جوانرود) سه دختر نوجوان (تارا احمدی، ۱۶ ساله، سونیا کریمی ۱۵ ساله و پریا فتحی ۱۵ ساله) را بدون هیچ دلیلی دستگیر و بازداشت کرده‌اند. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از ابتدا و بدون جنجال‌سازی‌های دروغین پیگیر این پرونده بوده است و اکنون با توجه به روشن شدن موضوع، اقدام به انتشار این گزارش کرده است.
چند ساعت بعد از خبر دستگیری اولیه نیز اعلام شد که تارا احمدی ۱۶ ساله، پس از دستگیری، اقدام به خودکشی کرده و در بیمارستان حضرت رسول جوانرود بستری شده و وضعیت او وخیم است.

نهادها و افراد به اصطلاح حقوق بشری (که در مورد اقدامات تروریستی گروه‌های مسلح، ربایش کودکان، اخاذی توسط اعضای مسلح و به کشتن دادن هزاران کُرد ایرانی) به طور کامل سکوت کرده‌اند، ماجرا را ابعاد دروغین بیشتری بخشیده و ادعا کردند که این دختران نوجوان بیش از ۵ ساعت و از ساعت ۸ صبح تا ۱۳:۰۰ تحت بازجویی‌های شدیدی قرار گرفته‌اند! البته آنها در مورد دلیل واقعی دستگیری این نوجوانان سکوت کرده بودند؛ چون اصل ماجرا و واقعیت آن به نفع این شبه‌رسانه‌ها نبوده و نیست.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، پیشتر در پرونده‌های متعددی اشاره کرده بود که گروه‌های مسلحی مانند پژاک و پ.ک.ک و حزب دموکرات کردستان، با فریب نوجوانان قصد دارند آنها را از کشور خارج و به مقرهای خود برای جنگ و اقدامات تروریستی و اخاذی و حتی بردگی جنسی انتقال می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ربایش نوجوانان توسط حزب دموکرات کردستان ایران

شباهت ماجرای این سه دختر به قضایای پیشین نیز آشکار بود و مشخص بود که این نوجوانان فریب خورده بودند و ممکن بود به خارج از کشور منتقل شوند. دیدبان مطع شد که این ۳ دختر نوجوان اهل شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه  با هدایت و فریب گروه تروریستی پاک از خانه فرار کرده و قصد خروج از کشور و پیوستن به گروه را داشتند.
نهادهای امنیتی نیز به درخواست خود خانواده این نوجوانان کم سن و سال، پیگیری‌ها برای یافتن ردی از آنها را شروع کردند که در نهایت با تلاش بسیار زیاد، ۲ نفر از این ۳ دختر، در خارج از شهر جوانرود، شناسایی شده و به جوانرود برگردانده شدند.
سوالات در خصوص انگیزه این دختران از فرار نیز در حضور خانواده‌های این دختران انجام شده و به هیچ وجه بازجویی نبوده است و تمام ادعاهای نهادهای سیاسی مدعی حمایت از حقوق کردها، دروغ است.

در واقع، این سه نوجوان با هدف جلوگیری از پیوستن به فرقه تروریستی، دستگیر و به خانه بازگردانده شدند. این اقدام نیز کاملاً قانونی بوده چون ماهیت این گروه‌ها ضد انسانی و ضد حقوق بشری است. دولت ایران در ماجرا به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و از حقوق شهروندی اتباع خود دفاع کرده و اجازه فریب آنها توسط شبه‌نظامیان را نداده است.
در نهایت، این ۳ دختر نوجوان پس از تکمیل پرونده و تحقیقات، در حضور خانواده‌ها، آزاد شده و به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند. ادعای ارتباط خودکشی یکی از آنها و بازداشت نیز متاسفانه دروغ بزرگ این نهادهای حقوق بشری است که ظاهرا مدیران آنها قصد کاسبی و کسب منفعت مادی با حقوق بشر دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب