اختصاصی؛ اطلاعات جدید از ترور بهروز رحیمی- عضو سابق پژاک

  • ۳ سال قبل

منابع محلی در سلیمانیه اطلاعات جدیدی در مورد ترور بهروز رحیمی عضو سابق پژاک در اختیار خبرنگاران دیدبان حقوق بشر کردستان ایران قرار داده‌اند. گفتنی است این عضو سابق پژاک در گورستان چهارچرا شهر سلیمانیه دفن شده است. این منابع آگاه به خبرنگار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گفته «بهروز رحیمی در سنندج راننده تاکسی و زلیخا ناصری همسرش به کار خیاطی مشغول بوده است.

آنها در زمان حضور در سنندج ماموریت فریب جوانان و نوجوانان کُرد را با هدف جذب و اعزام به پژاک به عهده داشتند و پس از چند سال به سلیمانیه متواری می‌شوند و به قندیل می‌روند. بهروز با کد تشکیلاتی ریبین و زلیخا با کد تشکیلاتی روناهی برای پژاک فعالیت کرده‌اند».

این منبع آگاه افزود: «متاسفانه بهروز به شدت دچار فساد اخلاقی بود. به نحوی که تعداد قابل توجهی از دختران عضو پژاک را مورد تعرض جنسی قرار داده است. این انحراف اخلاقی به قدری گسترده بوده که پژاک تصمیم گرفت وی را به سلیمانیه منتقل کند و زلیخا نیز به جهت کنترل وی با بهروز به شهر بازگشت.

در طی حضور در شهر سلیمانیه، بهروز در یک انبار سیگار به‌عنوان نگهبان مشغول به کار شد. ولی پس از ترور اقبال مردادی بهروز ماموریت پیدا کرد که نفرات جدید را تحویل بگیرد و به قندیل منتقل کند. اما باز هم بهروز دختران را مورد تعرض جنسی قرار می‌دهد؛ به حدی که دوبار از طرف سران پژاک توبیخ و حتی تهدید می‌شود. زیرا پژاک نگران اعتبار خود بود».

 

بیشتر بخوانید:

ترور یک عضو سابق پژاک در سلیمانیه

 

خبرنگار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران به نقل از یکی از فرماندهان مستعفی پژاک افزود: « بهروز در اردیبهشت امسال دختری اهل سنندج را تحویل گرفت تا به قندیل منتقل کند. اما باز هم به این دختر تعرض کرده و دختر مذکور به محض ورود به مقر پژاک این موضوع را مطرح کرده و نسبت به این رفتار غیر اخلاقی گلایه می‌کند.

رفتار زننده بهروز باعث شده که زلیخا به حالت قهر ده روز از خانه خارج و نزد یکی از دوستان خود برود. این رفتارها و انتقادات از بهروز توسط پژاک، احتمال حذف وی توسط او را افزایش داده است. در هر صورت نه زلیخا و نه پژاک، نگاه مثبتی به بهروز رحیمی نداشتند».

این فرمانده مستعفی پژاک چند دلیل دیگر نیز ذکر کرده است:

۱. زلیخا برای حفظ آبروی خود درخواست کرد که بهروز در قندیل به خاک سپرده شود. ولی پژا‌ک مخالفت این امر بوده است.

۲. بر خلاف عرف تشییع جنازه نفرات منتسب به پژا‌‌ک، روی قبر بهروز پرچم پژاک نیز قرار داده نمی‌شود. زلیخا تلاش داشته این امر محقق شود، اما معدود کادرهای پژاک، که در خاکسپاری حضور داشته‌اند اجازه نمی‌دهند.

۳. رسانه‌های رسمی پژاک بیانیه مثبتِ مهمی برای بهروز منتشر نمی‌کنند و این نشان می‌دهد آنها دل خوشی از او نداشته‌اند. زلیخا یا خانواده دختران مورد تعرض قرار گرفته نیز می‌توانند عامل این ترور باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب