گمشدگان در پژاک؛ نمونه ششم: فاطمه حاجی‌زاده

  • ۲ سال قبل

یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «فاطمه حاجی‌زاده» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است.

 

نام: فاطمه حاجی‌زاده
نام سازمانی: دیار آزاد
شهر: سلماس

تاریخ تولد: –

تاریخ عضویت: –

تاریخ مرگ: ۲۰۱۲- مناطق حفاظت‌شده مدیا

 

 

فاطمه و خواهر کوچکترش در روستایی دور افتاده در خانه خود شبانه توسط پژاک ربوده شد؛ در حالی که قصد داشت در مقطع دبیرستان ادامه تحصیل بدهد؛ نه آنکه در غارهای پژاک کشته شود.

او به عنوان یک دختر ۱۳-۱۴ ساله از صدای شلیک هراس داشت، چه برسد به آنکه بخواهد اسلحه به دست بگیرد. به محض ورود به مقر آموزشی، پژاک او را از خواهرش جدا کرد و آن دو دیگر هیچوقت هم را ندیدند و هر دو قربانی جاه‌طلبی و خودخواهی پژاک شدند.

 

بیشتر بخوانید:

گمشدگان در پژاک؛ نمونه پنجم: ادریس فرجی

 

پدر و مادر آنها نیز نه می‌توانستند به مرز و مقرهای پژاک مراجعه کنند و نه سواد کافی برای پیگیری داشتند. آنها فقط خبر مرگ دختر خود را از طریق اقوام و از رسانه‌های پ.ک.ک/ پژاک شنیده بودند.

مادر آنها بعد از شنیدن این خبر جان داد. او هیچ گاه باور نکرد که دو دخترش با هم ربوده و کشته شوند؛ در حالی که جنازه آنها نیز مفقود بود. پژاک، واقعا این خانواده را نابود کرد.

 

 

پدرش یک بار به من گفت مگر جای دختر، غار است؟ دختر باید در خانه باشد و نه کوهستان! پژاک دختران مرا ربود و به کشتن داد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب