گمشدگان در پژاک؛ نمونه شانزدهم: نسرین خدری

  • ۲ سال قبل

یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشتی اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد «نسرین خدری» در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است.
نام: نسرین خدری
نام سازمانی: تکوشین شورش
شهر: سلماس
تاریخ تولد: –
تاریخ عضویت: –
تاریخ مرگ: ۲۰۱۷- بیتلیس (بدلیس)

 

نسرین خدری در خانواده‌ای فقیر و پر جمعیت به دنیا آمده بود. او فرزند دوم خانواده بود و قصد داشت در سلماس، بیرون از روستای مرزی خودشان ادامه تحصیل بدهد. اما در تابستان همان سال به دام پژاک افتاد و با وعده‌های دروغین و زندگی بهتر، جذب این گروه مسلح شد. بی‌خبری اعضای خانوده از وی سال‌ها طول کشید و خانواده بعد از مرگ وی نیز نتوانستند محل دفن و جسد وی را پیدا کنند.

 

گمشدگان در پژاک؛ نمونه پانزدهم: داود عثمان‌پور

 

نسرین قربانی حضور پژاک در روستاهای مرزی شد. من در روزهای اول حضور وی در گروه شاهد بودم که بی‌قرار است و از اسلحه و زندگی در غار و دور از خانواده، می‌ترسد. اما راه فرار نداشت؛ غارهای جهنمی پژاک، درب خروجی ندارد و ورود به آن، تقریباً مساوی با مرگ و دفن به صورت گمنام است. نسرین نیز علیرغم سن و تجربه کم و آموزش به شدت ناکافی به ترکیه اعزام شد تا بجنگند! در واقع، پ.ک.ک/ پژاک به صورت عمد اعضای ایرانی را به ترکیه و در اوج درگیری‌ها در سال ۲۰۱۷ اعزام کرد تا آنها کشته شوند… نسرین نیز کشته شد و در گمنامی بدون اطلاع خانواده کشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب