«پ ک ک» چگونه از امثال «هادی امینی» در نبرد با ترکیه استفاده می کند؟

  • ۲ سال قبل

رویکرد گروه های شبه نظامی چون پ ک ک/پژاک در استفاده از کودکان در جنگ، بر خلاف تعهدی است که آنها در «کنوانسیون ژنو» مبنی بر عدم استفاده از کودکان کمتر از ۱۸ سال داشتند.

شاید بتوان فریب و ربایش نوجوانان، جوانان و البته کودکان کُرد و سپس مسلح کردن و استفاده از آنها برای اغراض و منافع رهبران گروه های شبه نظامی چون پژاک و پ ک ک را تنها دستاورد و هدیه مدعیان دفاع از حقوق مردم کُرد دانست.

در واقع این اقدامی ناقض حقوق بشری است که این گروه ها به طور مستمر به انجام آن اصرار می ورزند.

در همین راستا «هادی امینی» با نام سازمانی «لهنگ بریار» شاید هرگز تصور نمی‌کرد روزی برسد که در سن کم و آن هم در درگیری با ارتش ترکیه در عمق خاک آن کشور کشته شود.

او در دوم ژوئیه ۲۰۱۷ در تونجلی/درسیم ترکیه و در حین درگیری اعضای پ ک ک با ارتش کشته شد.

در واقع پژاک از کُردهای ایرانی برای مقاصد دیگر و نبردهای خود با ترکیه و دیگر کشورهای منطقه استفاده می کند!

بله، متاسفانه امثال «هادی امینی» ها در میان افراد کمتر از ۱۸ سال کُرد ایرانی وجود دارند که همگی توسط نیروهای پژاک یا ربوده شده، یا با وعده های مختلف و واهی فریب داده شده و به عضویت آن گروه در آمده اند.

در نگاهی واقع بینانه و کلان این افراد برای استفاده پ ک ک در مناطقی که به سربازانی برای نبرد با ترکیه و دیگر میادین احتیاج دارد بدل می شوند و معمولا نیز در سوریه، عراق یا ترکیه کشته می شوند.

از دیگر سوی، آسیب این گروه صرفا به افرادی که آنها را به اجبار به جبهه نبرد فرستاده نیست، بلکه خانواده های آنها نیز متحمل آسیب های روحی و فکری شده و زندگی سختی را می گذرانند.

این سیاست پ ک ک/پژاک در نقض حقوق شهروندان کُرد ایرانی در تناقض شدید با معاهدات و کنوانیسون های بین المللی است، اما متاسفانه نهادها و سازمان های بین المللی حقوق بشر در این زمینه اعتراض چندانی نداشته و با سکوت از کنار این مسائل و مشکلات مردم کُرد عبور می کنند!

همانطور که گفته شد، استفاده از کودک سربازان کُرد ایرانی در نبرد با ترکیه یکی از جمله وظایف و کارکردهای پژاک است که برای پ ک ک انجام میدهد.

مدت ها است که بحث کودک سربازی از سوی پ.ک.ک/پژاک مطرح است، اما مهمتر از این که این گروه ها کودکان و نوجوانانی که زیر سن قانونی هستند فریب داده و آنها را مسلح می کنند.

اما سوال اینجاست که علت اعلام ناگهانی کشته شدن این کودکان آن هم پس از چندسال از مرگ آنها چه علتی دارد؟

طبق آماری که طی چند سال اخیر اعلام شده است بیشتر از ۵۰ درصد از افراد کشته شده همین کودک سرباز ها بوده اند.

چه چیزی باعث میشود که این کودکان به سرعت بعد از چندین ماه عضویت، رسانه های پ.ک.ک اسامی آنها را به عنوان کشته شده در جنگ اعلام می کند؟

در پشت پرده این اخبار چه وقایعی پنهان است؟ آیا پ.ک.ک سعی می‌کند که با اعلام این اخبار هویت کودکان را نابود کند تا بتواند در عملیات های مخفی خود از آنها استفاده کند؟

امیدواریم که «سازمان های حقوق بشری» و «رسانه های داخلی و خارجی» نسبت به پیگیری این مسائل اقدامات قابل توجهی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب