پژاک پاسخ دهد؛ دیار جهانبخش کجاست؟

  • ۲ سال قبل

دیار جهانبخش یکی از هزاران کودک‌سرباز عضو گروه پژاک است که توسط این گروه شبه‌نظامی، فریب خورده و ربوده شده است. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران نیز در چند مرتبه با خانواده وی مصاحبه کرده تا آخرین وضعیت وی را جویا شود.

 

بیشتر بخوانید:

پرونده مشروح دیدبان در مورد دیار جهانبخش

 

این نوجوان ۱۶ ساله، توسط پژاک ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده است و هیچ کس از سرنوشت وی اطلاعی ندارد. پدرِ این کودک‌سربازِ قربانی پژاک، هفته گذشته در مصاحبه‌ای اختصاصی به خبرنگار ما گفت: «دو سال است که از فرزندم خبر نداریم. فقط یک بار یک نفر تماس گرفت و گفت دیار پیش ماست و در پی او نباشید. علیرغم خطر و هزینه‌های زیاد، با مادر دیار به مقرهای مرزی پژاک نیز مراجعه کردیم. اما آنها وجود وی را منکر شدند و اصلا اجازه صحبت به ما ندادند. همین رفتار و غیبت ناگهانی وی، باعث شده همسرم بیمار شده و از خانه خارج نمی‌شود».

 

 

وی در مورد انگیزه‌های عضویت فرزندش در پژاک نیز تاکید کرد که دیار هیچ مشکل خانوادگی نداشته است و اصلا پژاک و اسلحه و فعالیت‌های مسلحانه را درک نمی‌کرد. زیرا او در هنگام ربوده شدن فقط ۱۶ سال داشت. من یقین دارم او را فریب داده و ربودند. زیرا او مشغول به کار بود. دیار در ارومیه کار می‌کرد. من هم نگهبان هستم و سر کار بودم که از ارومیه تماس گرفتند و گفتند دیار به محل کار مراجعه نکرده و از آن زمان، غیبت وی شروع شده است.

ظاهر جهانبخش، پدر دیار در پایان خطاب به پژاک گفت: یک پسربچه ۱۶ ساله باید در مدرسه و خانواده باشد و نه در کوهستان. پسرم را آزاد کنید. اجازه دهید او به خانه بازگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب