مصاحبه با خانواده جوان اهل مریوان که قربانی تروریسم پژاک شد

  • ۳ سال قبل

ابراهیم ایزدی اهل روستای گوزه کویره مریوان است که پس از عضویت در پژاک، خبری از سرنوشت او در دست نیست؛ خانواده وی نیز نمی‌دانند فرزندنشان چگونه، کجا و چه زمانی کشته شده و جنازه وی اکنون کجا دفن شده است.

برادر وی در مصاحبه با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گفت: «برادر ۲۴ ساله من در شغل امور ساختمانی و آلماتوربندی فعال بود و وضع مالی خوبی هم داشت. اما به ناگهان چند سال پیش به پژاک پیوست. بعد از رفتن او، اوضاع خانواده اصلا مناسب نیست. پدرم بعد از رفتن ابراهیم، کم‌کم خانه‌نشین شد و سکته کرد و مادرم هم در بدترین شرایط فیزیکی قرار دارد. مادرم بعد از برادرم یک روز خوش نداشته است. در واقع او بعد از شنیدن خبر مرگ ابراهیم، یک مُرده متحرک است».

وی در خصوص پیگیری‌های خود برای مشخص شدن سرنوشت برادرش گفت «نمی‌دانستم باید به کجا مراجعه کنم. چندین بار با تلفن ابراهیم تماس گرفتیم اما در دسترس نبود. متوجه شدیم که وی از مرز خارج شد است. اکنون نیز که تلویزیون وابسته به پ.ک.ک گفته وی کشته شده است؛ اطلاعی در مورد محل دفن وی نداریم. یک جمله گفتند او کشته شده است. او حتی بعد از رفتن به گروه، حتی یک تماس با ما نداشت. ما نمی‌‌توانیم باور کنیم او کشته شده است. اصلا پژاک در مورد برادرم اطلاعات صحیحی منتشر نکرده است».

گفتنی است ابراهیم ایزدی، از جمله صدها جوان ایرانی است که در پژاک و پ.ک.ک سرنوشتی بهتر از «ناپدیدشدگی اجباری» پیدا نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب