سیامند معینی پاسخ دهد؛ این کودکان چرا کشته شدند و جسدشان کجاست؟

  • ۲ سال قبل

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، از حدود ۳۰ روز قبل انتشار سلسله‌ گزارش‌هایی با عنوان «گمشدگان در پژاک» را در مورد کودکان کشته شده در پژاک آغاز کرده که این روند همچنان ادامه دارد. این گزارش‌ها، روایتی شفاف و بدون واسطه در مورد کودکان در گروه تروریستی پژاک است.

در واقع، یکی از اعضای سابق پژاک در یادداشت‌های اختصاصی برای دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، به بررسی ناپدیدسازی اجباری و به کام مرگ فرستادن نوجوانان کُرد ایرانی در گروه تروریستی پژاک/ پ.ک.ک پرداخته و اطلاعات اختصاصی در مورد کودکان در اختیار دیدبان قرار داده است. گفتنی است تمام این اطلاعات از سایت رسمی پژاک و HPG اخذ شده است.

این عضو سابق پژاک در این یادداشت‌ها، به معرفی فرد مورد نظر و سوابق وی و نحوه کشتن شدن او می‌پردازد. دلیل اهمیت این اطلاعات، دسته اول بودن آن است. زیرا نویسنده، خود عضو سابق پژاک بوده و از نزدیک با ماجرای کودک‌سرباز در پژاک آشنا است.

این در حالی است که چندی پیش، سیامند معینی رئیس مشترک و اروپا‌نشین پژاک در یک نشست مجازی، در اظهاراتی مضحک مدعی شده بود «پژاک بچه‌های زیر ۱۸ سال را در فعالیت‌های نظامی مورد استفاده قرار نمی‌دهد و من از حضور بچه‌های زیر ۱۸ سال اطلاع ندارم».

اما اطلاعات منتشر شده در سایت فرات (وابسته به پ.ک.ک/پژاک) و نهادهای حقوق بشری از جمله دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، نشان می‌دهد رویه استفاده از کودکان در پژاک/ پ.ک.ک همچنان ادامه دارد که اسناد آن به زودی توسط دیدبان منتشر خواهد شد.

با توجه به گزارش‌های مکرر دیدبان و سلسله گزارش‌های گمشدگان، اکنون باید از معینی پرسید کودکان را ربودید و فریب دادید و به کشتن هم دادید؛ حداقل جسد آنها را به خانواده بازگردانید. این کودکان کجا دفن شدند؟ در قبرستان‌های گمنام ترکیه؟

 

تصویر ۱۰ کودک بررسی شده در گزارش‌های گمشدگان

 

آقای معینی به جای اروپا نشینی و خوشگذارنی و موج‌سواری روی خون کودکان کُرد ایرانی باید به این سوال پاسخ دهند که اگر پژاک از کودکان استفاده نمی‌کند، پس این اسناد در فرات و سایت HPG دروغ است؟ معینی دروغ می‌گوید یا پ.ک.ک؟

پژاک و سران آن باید پاسخ دهند که مگر پژاک مدعی نیست که برای دفاع از حقوق کردهای ایران ایجاد شده است؟ پس چرا کودکان و نوجوانان کرد ایرانی را ربوده و آنها را برای جنگیدن به ترکیه، عراق و سوریه می‌فرستد؟ چه تعداد از این کودکان در این جنگ و خونریزی جان خود را از دست داده‌اند؟ آقای معینی در مورد محل دفن این کودکان چرا ساکت هستند؟ چرا به طور دقیق در مورد علت مرگ، سرنوشت جنازه و … این کودکان، شفاف‌سازی نمی‌کند؟ اصولاً جنگ پ.ک.ک با ترکیه، چه ارتباطی با کردهای ایرانی دارد؟

دیدبان بار دیگر تکرار می‌کند: «آقای سیامند معینی! این کودکان چرا کشته شدند و جسدشان کجاست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب