تداوم ربایش کودکان کُرد در کردستان سوریه

  • ۲ سال قبل

گروه پ ک ک برای جذب نیرو از هیچ برنامه ای در ربودن کودکان واهمه ندارد و فقط به فکر افزایش نیرو و اعزام این کودکان به مناطق جنگی است.

این کودکان از پشت پرده های پ ک ک و شاخه های وابسته به آن هیچ اطلاعاتی ندارند.

بسیاری از این کودکان فریب خورده و حتی به زور آنها را می ربایند، مسلح کرده و آموزش های نظامی میدهند.

همچنین، برای جلوگیری از فرار، آنها را به نقاطی دور از خانواده، شهر و وطنشان اعزام می کنند، «ایرانی ها را به ترکیه و سوریه» و بالعکس.

حال «پ ی د» شاخه سوریه ای پ ک ک برای جذب و افزایش نیرو در کردستان سوریه هر روز تعدادی از این کودکان را که قربانیان اصلی جنگ های داخلی سوریه هستند را ربوده و به ترکیه و ایران میفرستند.

حال در طول یک هفته اخیر و در ادامه این ربایش ها، «سوسن درویش» از روستای ایشمه و «نسرین حبش» از روستای ایشمه هر دو دختر خاله ۱۴ و۱۶ ساله «محمد اسماعیل» اهل تل حلب ۱۴ ساله «دیار محمد» ۱۴ ساله اهل تل حلب مصطفی عبدالله و «عیس عبدالله» هر دو پسر عمو و پانزده ساله و اهل شیرانه عفرین که در شهبا به خاطر جنگ پ ک ک و ترکیه آواره شده اند.

متاسفانه سالانه صدها کودک که سن آنها پایین تر از سن قانونی هست ربوده و وارد بازی مرگ و میدان جنگ پ ک ک می شوند و خانواده های آنان نیز متعاقبا قربانی این رفتار غیر اخلاقی پ ک ک و درگیر مشکلاتی دیگر.

حال سازمان های حقوق بشری که روزانه شاهد دادخواهی خانواده های این کودکان هستند، اما منافع آنها سبب چشم پوشی بر این مسایل شده است، در حالیکه قربانیان اصلی جنگ های خاورمیانه زنان و کودکان هستند.

متاسفانه خیلی ها در دنیا امروز اوکراین را می بینند، اما در مورد کودکان خاورمیانه بی تفاوت مانده اند!

این سوال کماکان برای خانواده های کُرد ایرانی بی پاسخ مانده که افکار عمومی، رسانه ها و البته نهادهای حقوق بشری داخلی و خارجی تا کی و کجا به سکوت خود در قبال پدیده «کودک سربازی» ادامه خواهند داد؟

یا اینکه چگونه است که چند روز ناآرامی و بی ثباتی در اروپا (اکراین) با این حجم از توجه مواجه می شود، اما سال ها ناامنی، بی توجهی و آسیب های مختلف روحی و جسمی وارد شده به خانواده های کُرد ایرانی از سوی گروه های شبه نظامی چون پ ک ک/پژاک به چشم خیلی ها نیامده است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب