گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران پیرامون وضعیت پرونده زینب جلالیان

  • ۴ سال قبل

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد آخرین وضعیت خانم زینب جلالیان، اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است:

«به اطلاع می‌رسانیم موضوع خانم زینب جلالیان به لحاظ انسانی دارای اهمیت است و دیدبان حقوق بشر کردستان ایران به همین دلیل آن را پیگیری می‌کند. یافته‌های ما در گزارشی مفصل، مستند و مصور در ابتدای سال 1399 منتشر شد (لینک پایین)

بیشتر بخوانید: زینب جلالیان، متهم یا قربانی

کارشناسان حقوقی و وکلای دیدبان نیز خبر منتشر شده از سوی رسانه‌های وابسته به پژاک را در فضای مجازی پیگیری کرده‌اند. وکلای دیدبان بعد از تماس‌های متعدد و پیگیری در قوه قضاییه جمهوری اسلامی، به این نتیجه رسیده‌اند که تاکنون هیچ پرونده قضایی جدیدی برای خانم جلالیان تشکیل نشده است. همچنین محل نگهداری فعلی خانم جلالیان نیز از طریق وکلای دیدبان پیگیری شده است. مقامات دستگاه قضایی ایران به وکلای ما اطمینان دادند که ایشان در سلامت و آرامش کامل قرار دارند. آنها قول مساعد دادند که یکی از وکلای دیدبان بتوانند در اولین فرصت با خانم جلالیان ملاقات کنند. این پیشرفت بسیار خوب در تعامل یک سازمان مردم‌نهاد با دستگاه قضایی با مساعدت رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی صورت گرفته است؛ اما گزارش‌های خیرخواهانه دیدبان حقوق بشر کردستان ایران نیز بسیار موثر بوده و روند پرونده ایشان را در مسیر واقعی آن قرار داده است.

متاسفانه باید شفاف بگوییم که پژاک همانطور که خانم جلالیان را در سن ۱۴ سالگی برای امور خشن و مسلحانه اجیر کرده بود، اکنون نیز تلاش می‌کند از زندانی شدن وی نیز بهره‌کشی تبلیغاتی کند که این رفتار، بسیار ناجوانمردانه و غیر اخلاقی است. اخباری نیز به‌دست ما رسیده است که پژاک از خانواده روستایی و کم برخوردار خانم جلالیان نیز سواستفاده می‌کند و مشکلاتی را نیز برای آنها ایجاد کرده و با ارایه اخبار غیر صحیح ذهن آنها را مشوش و نگران و سپس اطلاعات غیر واقع خود را به نقل از این خانواده رنج‌دیده منتشر می‌کند.

مایل هستیم مجددا خاطرنشان کنیم که همان‌طور که در گزارش مفصل دیدبان آمد، پرونده‌سازی‌هایی که به نام حقوق بشر اما با هدف فریب سازمان‌های حقوق بشری صورت گرفته است، با اهداف غیراخلاقی سیاسی و تبلیغاتی از سوی پژاک انجام گرفته است. کارشناسان حقوقی ما معتقدند که این قبیل شانتاژهای رسانه‌ای همانند گذشته بیش از همه موجب می‌شود تا نتوان از مسیرهای حقوقی، روند پرونده ایشان را پیگیری کرد. ما آمادگی داریم تا یافته‌های خود را با سازمان‌های حقوق بشری معتبر در هر نقطه‌ای به اشتراک بگذاریم تا حقیقت ماجرا و تلاش‌های وکلای ما آشکار شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب