بیانیه مهم دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد زینب جلالیان

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، یک کانال تلگرامی به نام «شبکه حقوق بشر کردستان» که از مواضع گروه‌های مسلح، فرقه‌ای و تروریستی حمایت می‌کند؛ در مطلبی مدعی شده است که «خانواده زینب جلالیان از احتمال انتقال این زندانی سیاسی کورد به زندان کرمان خبر داده‌اند». این خبر فاقد منبع مشخص و دقیق در حالی توسط این گروه سیاسی، منتشر شده است که این گروه، در اتهام‌هایی تکراری و مضحک، «دیده‌بان حقوق بشر کوردستان ایران» را یک سایت امنیتی توصیف کرده و مطالب مستند و عکس‌های دسته اول دیدبان را «سلسله مطالبی سراسر کذب به قصد تخریب زینب جلالیان» نامیده؛ اما توضیح نداده که چرا بر اثر این مطالب دیدبان، سایت فرات (ارگان رسانه‌ای بدنام پ.ک.ک/ پژاک) رویکرد خود در انتشار عکس‌های جعلی از زینب جلالیان را تغییر داده است. همچنین این سایت، توضیح نداده که چرا یک عضو مسلح یک گروه تروریستی، را «زندانی سیاسی» می‌خواند.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، چنانچه پیشتر اطلاع‌رسانی کرده بود، بعد از مدت‌ها پیگیری توانست دیداری میان وکلای خود و خانم جلالیان ترتیب دهد.

بر خلاف آنچه که شبکه حقوق بشر کردستان ایران به صورت کاملاً کذب بیان کرده، نه کسی قصد تحت فشار گذاشتن خانم جلالیان را دارد و نه آزادی وی منوط به مصاحبه تصویری شده است. آن گروهی که از جنازه و زندانی شدن جلالیان هم در پی کسب شهرت و کاسبی است، امثال شبکه حقوق بشر کردستان ایران و پ.ک.ک/ پژاک و ارگان‌های رسانه‌ای آن هستند.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران اعلام می‌کند که «بزودی اطلاعات دقیقی منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد این ادعاهای کذب، فقط تحلیل و گمانه‌زنی اذهان بیمار اتاق کنترل یک حزب استالینیستی است که با واقعیت فرسنگ‌ها فاصله دارد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب