احمد اسدی: لازم است نیروهای بیگانه از عراق خارج شوند

  • ۲ سال قبل

«احمد اسدی» سخنگوی ائتلاف فتح در چهارچوب هماهنگی نیروهای شیعه در عراق در بیانیه ای اعلام کرد که با تشکیل دولت جدید درعراق لازم است تمامی قدرت های بیگانه مستقر در عراق از آن کشور خارج شوند که از جمله آنها عقب نشینی ترکیه ازعراق است.

ارتش اشغالی ترکیه در ۲۳ اردیبهشت سال گذشته حملاتی را در اقلیم کردستان عراق اغاز کرد و بر اساس برخی گزارش ها در سال جدید ارتش ترکیه ۲۰ پایگاه نظامی جدید در کردستان عراق تاسیس کرده است.

گفتنی است، بر اثر بمباران های ترکیه ۳۵ هزار هکتار باغ وزمین کشاورزی مردم سوخته است.

برای مخفی نگه داشتن حملات پ ک ک به ترکیه، دولت این کشور با حملات هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین وجنگی در مناطقی از جمله پنجوین، ماوات، شارباژیر، قلادزه، برادوست، قندیل، چم چمال وسنجار انجام داده است که بر اثر آنها ۱۷ انسان (غیرنظامی) شهید و ۳۴ نفر دیگر زخمی شدند.

سخنگوی ائتلاف فتح تاکید کرد که دولت جدید عراق لازم است تمام نیروهای بیگانه از جمله ترکیه را ازعراق خارج کند.

اسدی همچنین اعلام کرد که دولت ترکیه کماکان در زیر پا گذاشتن موازین بین المللی درهمسایگی با عراق اصرار دارد و حملات هوایی خود را در کردستان عراق افزایش داده است.

این عضو ارشد اتحاد فتح گفت: ترکیه از اختلافات داخلی عراق سود می برد و برای ادامه حملات خود حتما ما بی صدا نمی مانیم و به بیرون راندن قدرت ها وارتش های بیگانه درخاک عراق ادامه خواهیم داد.

ترکیه از سال ۲۰۲۰ تا به امروز، بدون اجازه دولت مرکزی عراق وارد خاک این کشور شده است بی آنکه حکمی داشته باشد قوانین عراق را زیر پا گذاشته و ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب