«پ.ک.ک» خبر کشته شدن ۵ کودک را ۵ سال پس از مرگ­شان منتشر کرد

  • ۲ سال قبل

پ‌.ک‌.ک برای جلوگیری از مجازات به دلیل به‌کارگیری اجباری کودکان، مرگ ۵ کودک را ۵ سال بعد از مرگ آنها منتشر می‌کند.

این در حالی است که پژاک همچنان به جذب کودک سرباز ادامه می­دهد. پ.ک.ک مثل همیشه هویت اعضای کشته شده را منتشر می­کند اما هیچ اشاره‌ای به سن و سال تولد آنها نمی­کند.

زیرا می­خواهد پنهان کند که اعضایش زیر سن قانونی بوده‌اند. همچنین این گروه برای جلوگیری از پیگیری سازمان­ های حقوق بشری، مرگ و میرها را نیز با تاخیر زیادی منتشر می­کند. این بار کودکان نامبرده پنج سال پیش در عملیات کشته شدند.

از تصاویرشان به راحتی می­توان دریافت که در زمان مرگ و به طور قطع در زمان عضویت هنوز خردسال بوده­اند. مرکز رسانه ه.پ.گ اسامی پنج کودک عضو خود را که در سال ۲۰۱۷ در کردستان عراق جان باختند، اعلام کرد.

ه.پ.گ شاخه مسلح پ.ک.ک در بیانیه­ای اعلام کرد: در ۲۹ آوریل ۲۰۱۷، دوستان ما آکین، استرک، مد، رستم و چیاگر در حملات دولت ترکیه به هفتانین در جنوب کردستان کشته شدند.

هویت چریک­هایی که پنج سال پیش هدف قرار گرفتند به شرح زیر است:

۱- روانعلی با اسم رمز آکین کردستان اهل سلیمانیه

۲- سلطان داوچک با اسم رمز استرک کاوا روژ اهل شرناخ

۳- ماد برش کاسیجی با اسم رمز ماد مزدا از جوله­مرگ

۴- ملک ارسلان با اسم رمز رستم گرزن، از بیتلیس

۵- دلیل تکین با رمز چیاگر دلیل اهل روستای علیه

اگرچه هر پنج نفر از کودکان زیر ۱۸ سال هستند، اما پ‌.ک‌.ک مثل همیشه هویت اعضای کشته شده را منتشر می‌کند، و سن و سال تولد آن­ها را ذکر نکرده تا از جنایت مسلح کردن کودکان بگریزد.

عضوگیری از کردهای ایرانی زیر سن قانونی

«دیدبان حقوق بشر کردستان ایران» تأکید می­کند که تنها کودکان کرد ترکیه یا سوریه نیستند که توسط پ.ک.ک و شاخه سوری آن YPG به خدمت گرفته می­ شوند.

ده ­ها کودک کُرد ایرانی فریب شاخه ایرانی آن، پژاک، را خورده‌اند و خانواده‌هایشان از جامعه جهانی می‌خواهند که همان نگرانی و توجه رسانه‌ای را که به کودک‌سربازان کُرد در سایر مناطق کردستان دارند، به اعضای ایرانی و خردسال پژاک هم داشته باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب